Fredagsmys!

Igår åkte jag in till stan för att äta lunch med min söta vän Jonna. Självklart var det pasta pesto på Kosmos som gällde. Det var rätt Längesen vi sågs så vi hade mycket att prata om :)



Jag och Jonna

Efter vår lunch bytte jag ut Jonna mot Vendela. Även hon fick sig en portion av den gudomliga maträtten innan vi begav oss vidare till Da matteo för en kopp kaffe resp vit choklad av lite högre klass. Frida var också med såklart :)<3 Vi hade några mysiga timmar i stan tillsammans, innan Frida begav sig hem till Kungälv och jag följde med Vendela till Christoffers lägenhet. Först var vi och handlade ingridienser till Vendelas underbara gourmetmiddag. Denna kväll var det ceasarsallad som stod på menyn! Självklart lät jag inte turturduvorna ha en romantisk middag ensamma, utan jag stannade kvar och trängde mig på. Väldigt mysigt var det i alla fall och Vendela är banne mig en riktig hemmafru!

Sedan gick det bara utför... Efter en nödvändig kopp kaffe till på Vallgatan med Linus och Jonna var det dags för bio. Vi hade bestämt oss för att se filmen Apan på Bergakungen 21.15. Det var åtminstonde vad både Jonna och jag hade fått för oss. Detta visade sig dock inte alls stämma, då filmen gick på Biopalatset och vi båda hade alltså lyckats ta fel på biograf. Eftersom klockan var mycket när vi hade fått detta klart för oss så hann vi inte till Biopalatset innan bion skulle börja. Vi bestämde oss istället för att åka och hyra en dvd, köpa godis och åka hem till Christoffer igen. Men det slutar inte där... När vi väl hade hyrt Exorcisten, promenerat genom regnet och kommit in i lägenheten kommer Vendela och Christoffer på att det inte finns någon dvd-spelare. Så det hela slutar med att vi alla fem kryper ihop framför en gammal VHS med underbar kvalitet. Visserligen var filmen ganska bra och enligt min åsikt hade vi en väldigt mysig kväll trots alla motgångar ;)

Linus åkte tidigt i morse till Lindome för att spela DM. Jag börjar inte förrän klockan tre idag, så jag har kommit hem till Kungälv nu för att hämta bilen. Ska snart bege mig iväg till Lindome jag också. Fint väder idag och jag är full av energi :) Middag hos Frida ikväll, ska bli supermysigt. Synd att jag inte kan följa med ut bara, eftersom jag tävlar imorgon också!

Trevlig helg på er alla!


Kommentarer
Postat av: vendiependie

ey :) grymt! saknar dig sverigers topp bloggerska number one!! yeah

2009-11-10 @ 11:57:51
URL: http://vendelafridell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0