Just stress

Min kropp har nog sagt ifrån lite... Mest handlar det nog om för lite sömn i förhållande till jobb och träning. Har varit rätt mycket nytt att ta in med nya jobbet, mycket att lära och mycket koncentration. Dessutom har jag ju pingisen och gymträning nu samtidigt som jag ska hinna med pojkvän och kompisar. I nuläget sover jag bara 4-5 timmar per natt. Något som har pågått en längre tid. Jag har helt enkelt inte tyckt att det är värt att sova mer för man missar så mycket. Men så igår när jag stod i arkivet på jobbet så började jag plötsligt blöda näseblod i båda näsborrarna. Det var lite läskigt faktiskt och jag började inse att det nog är dags att ta hand lite om sig själv... Jag har ju klarat allt bra, men det är väl mest på grund av att jag dricker sjukt mycket kaffe skulle jag tro. Det funkar ju inte riktigt i längden. Fick träningsförbud av mamma och gick istället på en promenad i lugn och ro med Gia. Vi köpte med oss marabou och cola, satte oss och bara myste. Senare gick vi även hem till Frida, drack te och pratade. Sånt man behöver ibland. Tjejer, ni är bäst!
Kvällen avslutades hemma hos älsklingen. Med mys och en film. Dock kollapsade jag totalt, utan att ha gjort mig iordning eller ens ställa klockan. Detta resulterade i att jag vaknade kvart över elva idag och försov mig rejält idag. Var lite läskigt faktiskt. Men jag tror jag behövde det efter all stress. Har ju inget viktigt jobb än så länge eftersom jag har varit på "inskolning" typ och lärt mig. Resten av veckan ska jag däremot sitta i receptionen. Det blir rätt chill eftersom det är ett jobb jag har gjort en hel del förut och som jag behärskar!

Idag har det också varit rätt lugnt. Förutom att det blev en massa julstök på jobbet. Susanne och jag provade alla lampor på ljusstakarna och sprang runt på hela företaget för att placera ut dem. Ett himla jobb vill jag lova. Dessutom var det flera ljusstakar som var sönder, så Susanne åkte till Maxi för att fixa det medan jag höll ställningarna i receptionen. 
Efter jobbet har jag bara slappat framför tv:n med Ninisen med en stor mugg te. Super! Nu känner jag mig laddad inför resten av veckan med jobb, träningar och allt vad det innebär! Synd bara att det är 5,5 timmar kvar tills jag ska upp! SUG PÅ MIG, JAG ÄR JU SÄMST! 


Kommentarer
Postat av: Micke

assa.. nu gar ja o lagger mig! vantat en timme pa uppdatering:( nu tycker ja inte om din blogg langre har jag bestamt mig for. pusspuss

2009-12-07 @ 12:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0