Pingishelg

Har spelat DM hela helgen. Igår var det DJ20 som gällde, där jag slutade på tredje plats efter att ha blivit utslagen i semin av Emma Sjögren. Det var inte mycket att säga om, hon spelade grymt bra och var värd finalplatsen :)

Efter tävlingsdagen for jag hem i full fart för att duscha och göra mig iordning för "middag" hemma hos Frida. Det blev dock inte så mycket mat för vår del eftersom ingen av oss var speciellt hungriga. Jag som var nykter och chaufför hela kvällen köpte istället med mig lite snacks på vägen som vi mumsade på. Det var jättetrevligt hos Frida om man bortser från att jag var ganska trött och dessutom spiknykter medan övriga sakta men säkert började bygga upp sin fylla inför kommande utgång. Det blev ölspel för hela slanten och jag drack rejäla mängder ur mina halvliters glas (med vatten i). Haha har aldrig kissat så många gånger på en kväll som jag gjorde under denna, galet! Efter ett tag började folket bli väldigt partysugna och dansandet kom igång. Jag kände att det började bli dags för mig att dra mig hemåt. Efter att ha kört partypinglorna (och en partygubbe) till krogen körde jag därför hemåt och kröp ner i min varma säng :)


I
dag har det också varit DM och det inleddes med mixdubbel med min älskling. För er som inte vet så innebär mixdubbel att en tjej och en kille spelar tillsammans i varje par. Det gick bra för oss och vi slutade på andra plats. Mindre bra gick det för Jonna och mig i damdubbeln, då vi förlorade första matchen och åkte ut direkt. Sista klassen för mig under detta DM var damsingel. Gick bara till kvartsfinal här. Men spelade riktigt bra i poolen och matchen mot Charlotta Larsson från min klubb. Kanske inte sista setet bara där jag förlorade med 11-2. Det var mindre bra, men man kan inte vara på topp jämt. Var rejält trött i skallen på slutet. Dessutom gjorde jag en sjukt klantig sak precis innan avgörande setet skulle börja. Jag var väldigt kissenödig (kanske efter gårdagens vattendrickande) och sprang på toa. På vägen tillbaka hade jag så bråttom att jag snubblade i trappan och smällde i höger armbågen i ett trappräcke. Det var ganska oskönt må jag säga! Efteråt fick jag dock tröstande ord från Thanh och Rickard som berömde mig jättemycket. Dom gjorde mig verkligen jätteglad och det var väldigt roligt att få sådant beröm :)

Kvällen har jag tillbringat med Gia. Vi har pluggat lite matte och suttit ute i mörkret och pratat om kärlek typ. Massa mys! Men nu är det allt dags att sova eftersom jag ska ta bussen kvart i sju imorgon för kaffe med Ragge följt av morgonträning med Katrinelund. Kanoners!






PS. Gött att Djurgården klarade sig kvar i Allsvenskan och att IFK inte tog guldet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0