Uppdatering

Hej vänner!

Förstår att ni undrar var jag håller hus och att ni saknar mitt skrivande ;) Det har varit lite hektiskt nu, med plugg, träning och kompisar. Nu är jag äntligen ledig och njuter av livet. Förra veckan var det plugg med Linus, Rasmus och John som gällde. Har faktiskt trivts bra med det och jag är jätteglad över att jag har lärt känna grabbarna!

I onsdags hade vi i alla fall vår efterlängtade tenta efter många om och men. Fem timmars skrivande och tre Red Bull senare var vi äntligen klara och redo för en lång kväll med ÖIS, middag och utgång på schemat. Skönt att kunna slappna av ett tag nu och bara fokusera på att må bra! Har varit lite jobbigt nu ett tag med vänner som har vänt ryggen till och så, fast jag inte tycker att jag har gjort något fel. Men men det är väl en del av livets långa resa som man får lära sig av. Jag har lärt mig att värdesätta dom som har funnits där nu när jag har behövt det och verkligen slagits av vilka underbara vänner och familj jag har. Man ska uppskatta det man har istället för att gräma sig över det man saknar.

Dagen efter tentan åkte jag i alla fall till Stockholm för att tävla i Ängby. Hade inte tänkt spela den tävlingen egentligen eftersom det är hög klass och jag hade inte tränat så mycket när anmälningen var. Eftersom det har gått bra för mig i serien och jag har börjat träna mer nu så blev jag dock övertalad att ställa upp i alla fall. Linus pappa lyckades efteranmäla mig i elitklassen där jag hade allt att vinna och inget att förlora. Dessutom passade vi på att träffa vår kära vän Lollo som bor i huvudstaden. Det var mycket trevligt såklart! Tävlingsmässigt gick det över förväntan faktiskt. Vann mina matcher i poolen och åkte ut i första slutspelsmatchen mot en tjej från Venezuela. Men hon var bättre än mig så det var inte mycket att säga om (även om jag såklart var skitsur efteråt som vanligt).




Jag och Lollo <3


Linus och jag stannade kvar i Sthlm även under lördag kväll och söndag för att umgås med hans biologiska far Patrik. Det blev middag på lördagen med några goda vänner följt av öl på hotellet med Växsjö-folk. På söndagen bar det, efter fika hos några släktingar, av mot Gävle hem till Patrik och Barbro där vi skulle titta på ÖIS. Det var inte den bästa av upplevelser då ÖIS förlorade och därmed åkte ur allsvenskan. Enda trösten denna kväll var att IFK inte tog guldet.

Inledningen på denna veckan har jag bara haft roligt och mått bra. Träffat vänner, tränat och tagit hand om mig själv. Det är underbart att vara ledig och jag tar tillvara på varje minut. Tack Linus och alla vänner som verkligen förgyller mina dagar. Det är er jag lever för <3 



Vendela och Frida <3



Min Nina, under en av våra underbara sommarkvällar :)

Nu när jag är ledig ska jag ta mig till att lägga in alla bilder jag har tagit den senaste tiden och dessutom försöka uppdatera bloggen oftare. Förstår att ni saknar mig. Nu ska jag gå och lägga mig och ladda upp inför en trevlig helg!

Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0