Jullängtan

Sitter här i min säng och tuggar i mig en precis lagom sur clementin. Har haft tända ljus på rummet hela kvällen och det var nog ljusen i kombination med clementinsmaken som fick mig att drabbas av akut längtan till julen. Det är inte långt kvar nu ju, redan minusgrader ute och allt. Snart täcks staden av ett tjockt, vitt snölager precis som varje år ;) Längtar efter julefrid, kärlek och vintermys <3

Igår var jag inställd på att åka direkt hem efter föreläsningen för att plugga innan träningen började. Självklart var jag för svag för att kunna motstå när världens goaste tjejer vill ha med mig på fika dock... Så dagen spenderades istället på Vallgatan med mina godaste godingar Vendela, Frida och Jossan <3 Jag fick med mig Linus, John och Rasmus en stund också, men dom tröttnade ganska snabbt på tjejtjatet och drog snabbt hem efter att fikan var uppäten. Dom har inte fattat tjusningen med att sitta flera timmar och bara prata om allt och inget. Efter en supergod nachotallrik och en stärkande kopp kaffe drog Frida och jag oss till Kungälv. Vi träffade Anton på busstationen och det blev ett kärleksfullt möte :D De två sötnosarna följde med mig hem en stund innan det var dags för Frida att ha körlektion, Anton att skejta och mig att träna. Det blev spinning följt av ett core-pass och jag kunde sedan med gott samvete åka hem till min babyboy och mysa!

Idag gick Linus och jag upp tidigt för att ta oss an en skolklass i Askim som skulle testa på pingis. Det var roligt och barnen var jättesöta! Och bara för att nämna så spelade Linus och jag en tre-setare när han hade sitt vanliga rack och höll kinesfattning medans jag hade ett nybörjarrack. Ni kan ju bara gissa vem som vann. Jag är grymt bra för tillfället, men som jag brukar säga, det går nog över snart...
Efter träningen for jag direkt till Massteknik eftersom min söta mamma hade bokat massage till mig och min onda rygg. Det var en spännande upplevelse med skräckblandad förtjusning. Stundtals var det väldigt skönt och stundtals fick jag ryckningar i hela benen av smärta. Tydligen är jag kraftigt inflamerad och spänd i nacke och nederdel. Så nu blir det regelbunden massage kombinerat med någon kräm och simmning. Tur att jag har så mycket tid över...
Efter massagen kom Tobbe och hämtade mig på jobbet och vi åkte hem till honom en sväng. Fick se hur han hade fått det i sin nya lägenhet och vi chillade lite i en av hans tre soffor. Sedan åkte vi hem till mig för att äta mat och negerbollsdeg innan jag åkte till Linn för att hjälpa henne med matte C. Fullt ös som vanligt med andra ord! Men nu måste jag verkligen sova eftersom jag ska upp om mindre än fem timmar.

Kram på er!

Tobbe och jag :)


Kommentarer
Postat av: Nina

JObbigt att få massage! Stackars dig ;)

2009-10-14 @ 10:44:59
Postat av: Jooss

Jag Älskar Dig Sara Staberg!

2009-10-14 @ 18:13:19
URL: http://annajosefinee.blogg.se/
Postat av: lisa

dööh, frugan. update now?!

2009-10-20 @ 11:41:35
URL: http://radiovideo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0